WDX - Dealer fabryczny wózków widłowych Doosan

Aktualności

Najświeższe informacje dotyczące wózków widłowych Doosan w jednym miejscu.

Ile pali spalinowy wózek widłowy?

Jeśli specyfika pracy firmy narzuca realizowanie procesu lub części procesu składowania na zewnątrz, prawdopodobnie wybierzesz wózki widłowe z napędem spalinowym – Diesel lub LPG. Spalinowe wózki widłowe oferują idealne połączenie mocy oraz wytrzymałości. W zależności od modelu, wózki spalinowe Doosan mogą obsługiwać ładunki o wadze nawet 25 ton. Ze względu na swoją uniwersalność czołowe wózki widłowe Doosan znajdą zastosowanie zarówno w dużych firmach produkcyjnych, jak i w gospodarstwach rolnych czy też hurtowniach materiałów budowlanych. Wszędzie tam, gdzie liczy się siła, niskie koszty obsługi serwisowej oraz konstrukcja odporna na uszkodzenia, możesz postawić na Doosan. Ale jaki wózek podnośnikowy będzie idealny dla mojej firmy?

Wybieramy wózek widłowy

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów urządzeń służących do składowania oraz transportu bliskiego. Stając przed wyborem wózka podnośnikowego odpowiadamy sobie zazwyczaj na cały szereg podstawowych pytań. Jaki napęd wybrać? Udźwig 3 tony? A może wystarczy 2,5 tony? Decydując się na wózek spalinowy, w pewnym momencie zaczynamy się zastanawiać ile właściwie pali wózek widłowy? Musimy pamiętać, że mówimy tutaj o dobrach inwestycyjnych, gdzie jednym z kluczowych aspektów wpływających na decyzję zakupową powinna być szczegółowa analiza całkowitych kosztów posiadania (TCO) urządzenia. Zależy nam przecież, żeby nasza decyzja była optymalna z ekonomicznego punktu widzenia?

Wózki widłowe zasilane gazem LPG

Szukamy wózka spalinowego. Do wyboru mamy dwie opcję. Wózek widłowy zasilany gazem LPG oraz wózek z napędem diesla. Zdecydowaną zaletą wózka zasilanego gazem jest możliwość użytkowania zarówno na powietrzu jak i w pomieszczeniach zamkniętych. W przypadku pomieszczeń zamkniętych należy wyposażyć wózek podnośnikowy w odpowiednie filtry, a pomieszczenie odpowiednio wentylować. Gaz płynny (LPG) jest powszechnie stosowanym paliwem w wózkach widłowych czołowych. Według raportu serwisu Oferteo (lata 2016-2017) najczęściej poszukiwanym wózkiem był właśnie ten z napędem LPG (48%).

Wózki widłowe z napędem Diesela

Wózki widłowe z napędem Diesel (silnikiem wysokoprężnym) to maszyny zapewniające dużą moc i dynamikę, przeznaczone głównie do pracy na zewnątrz, w najcięższych warunkach. Emisja CO2 jest wysoka dlatego wózek z napędem Diesel nie nadaje się do pracy w pomieszczeniach zamkniętych. Wadą wózków z napędem diesla jest ich cena zakupu, przewagą zaś niskie koszty eksploatacyjne i możliwość pracy w najtrudniejszych warunkach.

Czynniki wpływające na spalanie wózka widłowego

Spalanie wózka widłowego będzie się różnić w zależności od warunków w jakich dany sprzęt pracuje oraz od sposobu jego eksploatacji. Nie można w 100% stwierdzić ile będzie palił wózek spalinowy w każdym przypadku.

Czynniki wpływające na spalanie wózka widłowego:

  • charakterystyka procesu; masa ładunku, częstotliwość unoszenia wideł, długość pokonywanych tras,
  • rozmiar wózka – wózki o większym udźwigu charakteryzują się proporcjonalnie większym spalaniem,
  • doświadczenie operatora,
  • temperatura powietrza,
  • model wózka oraz poziom zaawansowanie technologicznego,
  • stan techniczny wózka widłowego.

Jak obliczyć zużycie paliwa wózka widłowego

Zastanawiając się nad zużyciem paliwa wózka widłowego, należy mieć na uwadze wszystkie wymienione wyżej czynniki. Możemy je zestawić z uśrednionym spalaniem, które przyjmuje się w zależności od maksymalnych udźwigów maszyny. W przypadku wózków widłowych warto zwrócić uwagę na współczynnik VDI – normę, która określa cykl przejazdów wózka, na podstawie której określamy zużycie energii.
– dla wózków spalinowych o udźwigu od 1,5t do 3,0t – spalanie wynosi 1,5 – 3,0 litra/h,
– dla wózków spalinowych o większych udźwigach od 3,5t do 16t – jest to 3,0 do 9 litra/h.

Zakładając, że rozważasz kupno wózka spalinowego o udźwigu 2,0 do 3,0 tony, a dzień pracy w Twojej firmie wynosi 8 godzin. Spalanie według cyklu VDI wyniesie około 2,0l/h, a cena oleju napędowego wynosi obecnie 4,070zł/m3. 8 godzinna praca wózka z napędem Diesel to koszt około 65 zł. W przypadku napędu na gaz przyjmujemy takie same wartości. Zmienia się jedynie cena paliwa.